Dom mediowy – czy warto korzystać z usług domów mediowych przy zakupie mediów

Nasze rozważania powinniśmy zacząć od ustalenia definicji domu mediowego.   Nie będziemy tu jednak przytaczać słownikowych formułek. W gruncie rzeczy chodzi o to, że dom mediowy to takie miejsce gdzie klient dostanie wszystko, co jest mu potrzebne od przeprowadzenia kampanii reklamowych.

 

Nie jest istotne czy będą to działania związane z online czy offline, ważne aby usługa była kompleksowa i dobrana na miarę potrzeb klienta.

Zadaniem domu mediowego jest przygotowanie  działań dla klientów tak, aby w pełni dopasować do jego potrzeb oraz dodatkowo spełnić wszystkie założenia związane ze sprzedażą lub promocją produktów.

Wychodzimy z założenia że klient najlepiej zna swój produkt, dlatego chcemy aby skupił się  na jego rozwijaniu. Dom mediowy zaś tworzy  strategię oraz dopasowuje do niej kanały promocji.

Istotnym aspektem jest również możliwość zakupowa, z racji tego że dom mediowy dokonuje „hurtowych” zakupów powierzchni -ceny będą niższe niż te, które klient może dostać bezpośrednio.

Dodatkową wartością są narzędzia analityczne, których klient nie będzie samodzielnie instalował i wykorzystywał z racji tego że ich jednostkowy koszt może być zbyt wysoki, a także konieczna jest ich znajomość aby w pełni wykorzystać możliwości.

Inna przewagą prowadzenia kampanii za pośrednictwem domu mediowego jest wykorzystanie wiedzy zebranej przy prowadzeniu działań dla innych klientów i produktów, dzięki tej wiedzy domy mediowe wiedzą jakie narzędzia, kanały promocji i nośniki zaproponować.

W domach mediowych nad jednym klientem pracuje zespół ludzi odpowiedzialnych za różne działanie składające się na całość oferty. W firmie często nie możliwe jest zadysponowanie takie liczby osób odpowiedzialnych tylko i wyłącznie za część związaną z promocją i marketingiem.

Zalety domu mediowego:

 

  • Znajomość rynku
  • Znajomość kanałów sprzedaży i promocji
  • Możliwość korzystanie z zewnętrznych narzędzi analitycznych
  • Wykorzystanie grupy specjalistów

 

 

Zalety dla klienta:

  • Więcej czasu na rozwijanie produktu
  • Więcej czasu na rozbudowywanie oferty
  • Pewność że działania są prowadzone przez specjalistów
  • Pominiecie drogi prób i błędów w celu znalezienia najlepszej strategii

 

 

 

Podsumowując klient otrzymuje pełną obsługę oraz opiekę nad działaniami dla niego przygotowanymi.  Dzięki temu może w pełni skupić się na prowadzeniu własnego biznesu, który poprzez prowadzone działania reklamowe będzie się rozwijał i przynosił nowych klientów a co za tym idzie zwiększał sprzedaż jego produktów.