Zakupy Google Merchant Center – warto.

Do tego wpisu zainspirował nas niedawno jeden z naszych klientów-lider na rynku sprzedaży produktów dla dzieci, dla którego prowadzimy od dłuższego czasu działania w internecie. Od dawna również namawiamy na uruchomienie kampanii produktowej w Google Merchant Center (GMC). Klient zdecydował się wreszcie i ruszamy. Być może przekonała go argumentacja, którą przedstawiamy w kilku najważniejszych punktach poniżej?
Taki temat idealnie wpisuje się w charakter naszego bloga, który z założenia ma mieć formę, która będzie przyjazna dla każdego czytelnika-nie tylko tego „branżowego”. Chociaż problematyka jest kusząca i prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości pokażemy Wam case study z wdrażania Merchant Center dla tego sklepu.

Dlaczego więc warto? Powodów jest naszym zdaniem wiele, ale poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych.

1. Bo nie ma tutaj jeszcze konkurencji.
Pomimo, że Google Merchant Center, czy jak kto woli: Zakupy Google są dostępne w Polsce od 2009 roku, to nadal nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Co za tym idzie – możemy z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że Waszej konkurencji jeszcze tutaj nie ma. Możecie być pierwsi i wyprzedzić ją o krok. Ten „krok” jest tylko przysłowiowy – bo naszym zdaniem jest to cała długość stadionu.
Przykład „narty”:

narty

 

 

2. Bo jest skuteczna. Ta reklama naprawdę sprzedaje.
Nie wdając się w szczegóły takie jak konkurencyjność, dostępność, asortyment – skuteczność jest bardzo wysoka. Co do tego są zgodni wszyscy specjaliści. Kampanie produktowe mają najwyższy współczynnik zwrotu inwestycji (ROI) ze wszystkich dostępnych narzędzi oferowanych przez Google.
3. Bo zapewni Waszym produktom wysokie pozycje i dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli prowadzicie kampanie w wyszukiwarce – to nie trzeba Was przekonywać. Takich pozycji oraz znakomitej widoczności nie osiągniecie bez GMC. Produkty Twojego sklepu będą wyświetlane na samej górze lub po prawej stronie, poniżej linki sponsorowane, a pod nimi dopiero organiczne wyniki wyszukiwania.
Przykład „buty zimowe”:

buty-zimowe-merchant

 

 

4. Bo ta reklama ma atrakcyjną formę.
Reklama Waszych produktów wyświetla się w formacie: zdjęcie produktu, nazwa, cena oraz nazwa sklepu. Po najechaniu kursorem może pojawić się dodatkowa informacja – np. cena dostawy (patrz rys.1). Cena dostawy może pojawić się również od razu, jeśli oferty będą wyświetlane po prawej stronie (patrz rys.2).
Ta forma prezentowania ofert oczywiście przywodzi na myśl znane już od lat porównywarki cen.

 

kubek-termiczny

Rys.1

pilka-dla-dzieci

Rys.2

5. Bo ma atrakcyjną cenę i wygodny model rozliczenia.
Oczywiście dla większości klientów najważniejsza będzie cena takiej reklamy. Jest ona bardzo atrakcyjna i płacimy tylko za kliknięcie przekierowujące do sklepu, gdzie można zakupić od razu wybrany produkt. Działanie to tak samo jak w przypadku reklamy w postaci linków sponsorowanych. Konkurencja jednak jest znacznie mniejsza, póki co, więc za kliknięcie zapłacimy zdecydowanie mniej niż w przypadku tradycyjnych reklam Google AdWords.
6. Bo ta reklama może być za darmo.
Na koniec mały bonus – tę reklamę możecie mieć też za darmo i nie płacić nic za kliknięcia przekierowujące. Wystarczy wejść w zakładkę „Zakupy” w wyszukiwarce Google, żeby otrzymać ofertę całego Waszego asortymentu, który można sortować według ceny oraz sklepu. Nazwa Waszego sklepu pojawia się z lewej strony w menu. Jest tylko mały haczyk – musicie mieć także aktywne płatne kampanie produktowe.

 

kubek

 

Jeżeli macie dodatkowe pytania dotyczące Google Merchant Center to jesteśmy do Waszej dyspozycji. Niedługo postaramy się przedstawić Wam korzyści płynące z wdrożenia tego narzędzia na przykładzie jednego ze sklepów dla których pracujemy.